Sliven online
Начало
Категории новини
Други категоризации
Новинарски сайтове
Източници на новини
- Бюро по труда-Сливен
- ВиК-Сливен
- ДГ "Детски рай"
- ДейтаМплант
- Динамо АД
- МБАЛ "Д-р Ив.Селимински"
- МКБППМН Сливен
- Мед. център Миркович
- Митрополия Сливен
- ОУ "Е. Багряна" (XII)
- ОУ "П. Хитов" (VII)
- ОбСНВ, ПИЦ-Сливен
- Област Сливен
- Община Сливен
- Общински съвет - Сливен
- Обяви за работа – Сливен
- ПГ по Механотехника
- ПГПЗЕ "Захарий Стоянов"
- ППЗЦ - Сливен
- ПХГ "Дамян Дамянов"
- РЦИР
- Регион.Ист.Музей-Сливен
- СБР - Котел
- СУ "Й. Йовков" (X)
- Сп. "Текстил и облекло"
- Спортно у-ще "Д. Рохов"
- ТПП-Сливен
- Топлофикация-Сливен
- Туида Нюз
- ЮТРЛВК - Сливен
Търсене
Преводач
RSS
Сливен. Новини от източника. Последни новини
Добавена реалност в учебниците през тази учебна година
Добавена реалност в учебниците през тази учебна година
Първите учебници с иновацията са по математика и география за 5. и 6. клас на издателство Клет България
София, 12.09.2023 - В предстоящата 2023/2024 учебна година първите по рода си български учебници с добавена реалност, одобрени от МОН, са по математика и география за 5. и 6. клас. Учебниците са на марките “Анубис” и “Булвест 2000”, а функционалността с добавена реалност се нарича “KlettAR” и е разработена за издателство „Клет България“.
Виртуалното съдържание е изготвено от българска стартъп компания на име “Pop!Ed”, създадена от тримата млади предприемачи: Виктор Неделчев, Огнян Траянов и Димитър Костадинов. Чрез сканиране на материала в учебника с телефон или друго устройство с камера, през приложението “KlettAR”, се отваря 3D визуализация на обект, чрез който може да се преподава и възприема по-лесно учебното съдържание.
“Тази технология предразполага учениците да проявяват по-голям интерес към ученето. Ние вярваме, че въвеждането на дигитални елементи към хартиените учебници е крачка напред към бъдещето и ще направи както ученето, така и преподаването по-ефективно”, разказа Владимир Колев, управител на издателство „Клет България”.
Добавената реалност (AR - Augmented Reality), разширява физическия ни свят като добавя дигитална информация към него. Тя е наложена върху истинската ни заобикаляща среда като по този начин се комбинират дигиталният (3D модели, звуци, видеа, анимации, изображения) и реалният свят. Основната разлика между добавената и виртуалната реалност е, че докато добавената реалност наслагва дигитални изображения и звук към реалния свят, виртуалната реалност се състои от изцяло компютърно генериран виртуален свят.
“Вярваме, че технологията е в състояние да задържи вниманието на по-младата аудитория към учебниците чрез практическо обучение. Софтуерът ни позволява на образованието да използва предимствата на добавената реалност чрез наслояване на интерактивни 3D модели, анимации и игри върху вече съществуващи учебници”, сподели Огнян Траянов, съосновател на компанията Pop!Ed.
Добавената реалност в учебниците е новост както за ученици, така и за учители, като все още едва 10% от населението на света използва такъв тип технология. В сайта на издателство „Клет България“ може да се открие пълна информация за използването на KlettAR, както и демонстрационно видео за работа с него.