Sliven online
Home
Categories
Други категоризации
News sites
News sources
- Bishopric Sliven
- Central Heating-Sliven
- Chamber-Sliven
- Children's Paradise
- DBT Sliven
- DataMplant
- District Sliven
- Dynamo AD
- GPZE "Zahari Stoyanov"
- HS "E. Bagryana" (XII)
- HS "Y. Yovkov" (X)
- Humanitarian School
- Job ads – Sliven
- MBAL Sliven
- MKBPPMN Sliven
- Med. center Mirkovich
- Municipal Council-Sliven
- Municipality Sliven
- OS "P. Hitov"
- PHSME Sliven
- PIC - Sliven
- PPZC - Sliven
- REDC
- Reg.Hist.Museum-Sliven
- SBR Kotel
- Sports School "D. Rohov"
- Textile and Garment Mag.
- Tuida News
- UTRLVK - Sliven
- Water and Canal Sliven
Search
Translator
RSS
Sliven. News from the source. Last news
Добавена реалност в учебниците през тази учебна година
Добавена реалност в учебниците през тази учебна година
Първите учебници с иновацията са по математика и география за 5. и 6. клас на издателство Клет България
София, 12.09.2023 - В предстоящата 2023/2024 учебна година първите по рода си български учебници с добавена реалност, одобрени от МОН, са по математика и география за 5. и 6. клас. Учебниците са на марките “Анубис” и “Булвест 2000”, а функционалността с добавена реалност се нарича “KlettAR” и е разработена за издателство „Клет България“.
Виртуалното съдържание е изготвено от българска стартъп компания на име “Pop!Ed”, създадена от тримата млади предприемачи: Виктор Неделчев, Огнян Траянов и Димитър Костадинов. Чрез сканиране на материала в учебника с телефон или друго устройство с камера, през приложението “KlettAR”, се отваря 3D визуализация на обект, чрез който може да се преподава и възприема по-лесно учебното съдържание.
“Тази технология предразполага учениците да проявяват по-голям интерес към ученето. Ние вярваме, че въвеждането на дигитални елементи към хартиените учебници е крачка напред към бъдещето и ще направи както ученето, така и преподаването по-ефективно”, разказа Владимир Колев, управител на издателство „Клет България”.
Добавената реалност (AR - Augmented Reality), разширява физическия ни свят като добавя дигитална информация към него. Тя е наложена върху истинската ни заобикаляща среда като по този начин се комбинират дигиталният (3D модели, звуци, видеа, анимации, изображения) и реалният свят. Основната разлика между добавената и виртуалната реалност е, че докато добавената реалност наслагва дигитални изображения и звук към реалния свят, виртуалната реалност се състои от изцяло компютърно генериран виртуален свят.
“Вярваме, че технологията е в състояние да задържи вниманието на по-младата аудитория към учебниците чрез практическо обучение. Софтуерът ни позволява на образованието да използва предимствата на добавената реалност чрез наслояване на интерактивни 3D модели, анимации и игри върху вече съществуващи учебници”, сподели Огнян Траянов, съосновател на компанията Pop!Ed.
Добавената реалност в учебниците е новост както за ученици, така и за учители, като все още едва 10% от населението на света използва такъв тип технология. В сайта на издателство „Клет България“ може да се открие пълна информация за използването на KlettAR, както и демонстрационно видео за работа с него.