Sliven online
Home
Categories
Други категоризации
News sites
News sources
- Bishopric Sliven
- Central Heating-Sliven
- Chamber-Sliven
- Children's Paradise
- DBT Sliven
- DataMplant
- District Sliven
- Dynamo AD
- GPZE "Zahari Stoyanov"
- HS "E. Bagryana" (XII)
- HS "Y. Yovkov" (X)
- Humanitarian School
- Job ads – Sliven
- MBAL Sliven
- MKBPPMN Sliven
- Med. center Mirkovich
- Municipal Council-Sliven
- Municipality Sliven
- OS "P. Hitov"
- PHSME Sliven
- PIC - Sliven
- PPZC - Sliven
- REDC
- Reg.Hist.Museum-Sliven
- SBR Kotel
- Sports School "D. Rohov"
- Textile and Garment Mag.
- Tuida News
- UTRLVK - Sliven
- Water and Canal Sliven
Search
Translator
RSS
Sliven. News from the source. Last news
Еволюция на логическите игри
Логическите игри или дейности, които предизвикват и ангажират ума, съществуват от векове. От древни кръстословици до съвременни мобилни приложения, този вид игри са изминали дълъг път в еволюцията си. Едни от най-ранните примери за логически игри могат да бъдат проследени чак до древен Египет, а в настоящия си вид се намират основно под формата на онлайн игри и виртуални приложения. Ето кратка история на някои от най-популярните логически игри и как са се развили с течение на времето.
Покер
Една от най-известните класически игри с карти, която преминава през забележителна еволюция през годините, е покерът. Смята се, че покерът, какъвто го познаваме днес, се е зародил около 19 век, но корените му се простират много по-далеч от това. Точното родно място на покера се оспорва сред историците, като някои предполагат, че подобна игра се е играла в Китай около 10-и век, докато други казват, че истинският ѝ прародител е персийската игра от 16-ти век „As Nas“.
Постепенно „As Nas“ си проправя път към Европа чрез множеството взаимодействия между двата континента през 17-ти век, което води до създаването на нови версии. До 19 век Франция, Германия и Испания имат свои собствени варианти, които са известни съответно като „poque“, „pochen“ и „primero“.
Днес Интернет е най-известното място не само за игра на покер, но и за научаване на правилата на играта на платформи като PokerStars, която предлага и виртуални сесии и видеоклипове от световноизвестни играчи като посланиците на бранда Лекс Велдхюис и Дженифър Шахади.
Шах
Смята се, че произходът на шаха може да бъде проследен до империята Гупта в Индия преди около 1500 години, когато се заражда първоизточникът на играта - чатуранга. Думата „chaturanga“ се превежда като „четири военни подразделения“, които са представени от части във формата на пехота, кавалерия, слонове и колесници. С течение на времето тези фигури ще се превърнат в пешка, кон, офицер и топ в съвременния шах.
Поради популярността си, не след дълго chaturanga си проправя път към други култури и цивилизации. За първи път се появява в Персийската империя (днешен Иран), където става изключително популярна сред персийските благородници, които започват да наричат играта „shatranj“. По това време ранната версия на шах бива усъвършенствана, а играчите започват да възкликват „Шах!“ което е персийската дума за цар, когато атакуват царя на противника, и "Шах Мат", което означава "кралят е безпомощен", когато е в мат.
След ислямското завладяване на Персия през 7 век ранният шах е възприет от мюсюлманския свят, а малко по-късно играта достига и до Русия и до края на първото хилядолетие се е разпространява в по-голямата част от Европа. До 1500 г. шахът се оформя и променя, докато достигне до съвременния си вид и правила. До този момент царицата е сравнително слаба фигура на дъската, но с въвеждането на нови ходове, позволяващи по-значително движение на царицата и офицера, шахът става по-вълнуващ и осигурява по-бързи победи, по-лесни матове и поставя по-голям акцент върху пешката.
Судоку
За първоизточник на играта на судоку се счита швейцарската математическа игра от 18-и век, наречена „Латински квадрати“. Но съвременната игра на Судоку, каквато я познаваме днес, е измислена от Хауърд Гарнс, изобретател на пъзели на свободна практика от Индиана, САЩ. През 1979 г. той публикува играта си в списание „Dell Pencil Puzzles and Word Games“ под името „Място на числата“ („Number Placе“), тъй като условието на играта включва поставяне на отделни числа на празни места в решетка 9x9.
Малко по-късно, през 1984 г., играта се появява за първи път в Япония, където ѝ е дадено името „Судоку“, което е съкращение от по-дългия израз на японски – „Sūji wa dokushin ni kagiru“, което означава „цифрите са ограничени до едно срещане“. Човекът, който въвежда судоку „обратно“ в западния свят, е съдия от Нова Зеландия на име Уейн Гулд, който прекарва почивка в Токио през март 1997 г. и открива играта в една книжарница. Той бързо става отдаден судоку ентусиаст и прекарва следващите шест години в разработването на компютърна програма, която може да генерира судоку пъзели. Днес судоку продължава да се радва на голяма популярност както в Япония, така и в цял свят.